המרכז הישראלי למדע אזרחי


פעילויות לתלמידים באתגר הטבע העירוני
הצעות לפעילויות לתלמידים לפי גיל שעשויות לתרום ללמידה במסגרת ההשתתפות באתגר הטבע העירוני.

מיינה: מ”הפולש הגרוע בעולם” לשיקוף של החברה הישראלית
לאחרונה פורסם מאמר מדעי מתוך מחקר אתנוגרפי של החוקר ערן שוורצפוקס מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרפולוגיה באוניברסיטת ת”א, שחוקר את המרכז הישראלי למדע אזרחי. המחקר בחן את היחסים…

סיכום שבוע העשים הישראלי 2025
סיכום שבוע העשים הישראלי 2025 שהתקיים השנה לראשונה, בתאריכים 24–31 באוקטובר.

מיפוי מדע אזרחי בתוכנית הלימודים
שילוב מדע אזרחי בתהליכי הוראה ולמידה לא רק משפר את ההבנה המדעית, אלא גם מטפח בקרב התלמידים תחושת אחריות, מעורבות אזרחית וחשיבה ביקורתית. מורים יכולים לשלב…

סיכום המפגש השלישי של פורום מובילי המיזמים
המפגש, שנערך ב-11.9.25 במוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט, התמקד בנושא של איסוף, ניהול ושימוש בנתונים, מתוך מטרה של הבנת חשיבות השמירה על פרוטוקול וטיפול נכון.

אבני דרך לניהול נתונים במדע אזרחי – מדריך למדענים
מטרת מדריך זה לתת כלים למדענים בתחום של ניהול נתונים במדע אזרחי (ובכלל), והוא פונה למדענים המובילים מיזמים של מדע אזרחי ועוסקים באיסוף וניהול נתונים, או…

סיכום שבוע העשים הבינלאומי 2025
סיכום שבוע העשים הבינלאומי (National Moth Week) שהתקיים השנה בעולם וגם בישראל בתאריכים 19–27 ביולי.

מפגש פתיחת שבוע העשים 2025
סיכום מפגש הפתיחה המקוון של שבוע העשים 2025. ב-17.7.25 קיימנו מפגש זום לרגל פתיחת שבוע העשים הבינלאומי. המפגש כלל היכרות עם עולם העשים בישראל, הסבר על…

סיכום אתגר חיות הבר 2025
אתגר חיות הבר בסביבת בית הספר, שהתקיים לראשונה במרץ 2025, שילב מעל 1,000 תלמידים מ-16 בתי ספר ברחבי הארץ בפרויקט גילוי ולמידה על מגוון מיני חיות…