iNaturalist


אבני דרך לניהול נתונים במדע אזרחי – מדריך למדענים
מטרת מדריך זה לתת כלים למדענים בתחום של ניהול נתונים במדע אזרחי (ובכלל), והוא פונה למדענים המובילים מיזמים של מדע אזרחי ועוסקים באיסוף וניהול נתונים, או…

מדריך לחקר נתוני iNaturalist עם תלמידים
הצעה לפעילות לתלמידי חטיבת ביניים ותיכון של עבודת חקר אישית או קבוצתית על בסיס נתוני iNaturalist, שעשויה להתאים במסגרת למידה על נושאי סביבה בתחומי הוראה מגוונים.

סיכום אתגר חיות הבר 2025
אתגר חיות הבר בסביבת בית הספר, שהתקיים לראשונה במרץ 2025, שילב מעל 1,000 תלמידים מ-16 בתי ספר ברחבי הארץ בפרויקט גילוי ולמידה על מגוון מיני חיות…

מדריך לפרויקט iNaturalist
ב-iNaturalist אפשר בין היתר לשתף פעולה עם אחרים בפרויקטים, המאגדים תצפיות תחת מטרה משותפת. פרויקט מאפשר למשתתפים לעקוב אחר איסוף התצפיות ולהתעדכן מפוסטים ביומן הפרויקט.

מדריך לביובליץ
ביובליצים הם אירועים מהנים ומרתקים המספקים משמעות ותוצאות ליחידים ולארגונים, אבל הם גם אירועים מורכבים. יש להיערך, לתכנן ולנהל את הביובליץ בתשומת לב. מדריך זה מיועד…

מדריך לפיתוח מיזם
מדריך זה נועד לתמוך באנשים ובמדענים המעוניינים להשתמש במדע אזרחי לקידום המחקר שלהם. המדריך מתאר את השלבים המרכזיים בתהליך ומציע הנחיות וכלי עזר.

מערך ניטור מגוון ביולוגי בחצר בית הספר: מדע אזרחי ו-iNaturalist למורים
הצעה למערך פעילות עם תלמידים לניטור מגוון ביולוגי בעזרת אפליקציית iNaturalist. כולל הסבר קצר על מדע אזרחי, על האפליקציה ואופן השימוש בה והתנסות בחצר או בסביבה…

אתגר חיות הבר בסביבת בית הספר
אנו מזמינים בתי ספר לקחת חלק באתגר מדע אזרחי כחלק מפעילויות שבוע חיות הבר 2025, שיתקיים במהלך חודש מרץ.

דרכי השתתפות הציבור בניטור מגוון מינים
מה מניע אנשים להשתתף במדע אזרחי, וכיצד זה משפיע על הידע והמדיניות הסביבתית?