סיכום אתגר חיות הבר 2025
אתגר חיות הבר בסביבת בית הספר, שהתקיים לראשונה במרץ 2025, שילב מעל 1,000 תלמידים מ-16 בתי ספר ברחבי הארץ בפרויקט גילוי ולמידה על מגוון מיני חיות הבר בסביבתם הקרובה, תוך העלאת למעלה מ-3,000 תצפיות של 526 מינים לפלטפורמת iNaturalist.

חיות בר רבות חיות לצידנו – בסביבת הבית, בית הספר או הישוב. אך עד כמה אנחנו מכירים אותן? האם אנו פוקחים את עינינו לראות את החיות סביבנו? כיצד אנו יכולים ביום-יום העמוס שלנו להקדיש יותר תשומת לב לסביבתנו הטבעית?
לשם כך פותח אתגר חיות הבר בסביבת בית הספר, שהתקיים השנה בפעם הראשונה במהלך חודש מרץ. באתגר השתתפו מעל 1000 תלמידים מ-16 בתי ספר ברחבי הארץ. התלמידים חיפשו בעלי חיים שונים בסביבת בית הספר ומעבר לו, העלו תצפיות של מינים באפליקציית iNaturalist, והכי חשוב – גילו את מגוון המינים העצום הקיים ממש מתחת לבית ולמדו על החשיבות בשמירה על הטבע.
במהלך האתגר העלו תלמידים מעל 3000 תצפיות של 526 מיני חרקים, עופות, יונקים, רכיכות ועוד. אלה הצטרפו למאות אלפי תצפיות של משתמשי iNaturalist מרחבי העולם. התצפיות אף הועלו לדף מיוחד שהוקם לכל בית ספר, ונספרו לצורך תחרות בין בתי הספר על מספר המינים הגדול ביותר.
הזוכים באתגר
- במקום השלישי: בית הספר עומר בן אלחטאב בנצרת, עם 1,070 תצפיות ו-97 מינים.
- במקום השני: בית הספר מגן בתל אביב, עם 588 תצפיות ו-202 מינים.
- במקום הראשון: בית הספר לטבע, סביבה וחברה בתל אביב, עם 668 תצפיות ו-324 מינים.
כתבו עלינו ב-Ynet!
צילום תמונת הנושא: Mera Hloun, iNaturalist
פרסומים נוספים

מיינה: מ”הפולש הגרוע בעולם” לשיקוף של החברה הישראלית
לאחרונה פורסם מאמר מדעי מתוך מחקר אתנוגרפי של החוקר ערן שוורצפוקס מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרפולוגיה באוניברסיטת ת”א, שחוקר את המרכז הישראלי למדע אזרחי. המחקר בחן את היחסים המורכבים בינינו לבין המיינה ואת האופן שבו שייכות וזרות מעוצבות ומשתנות לאורך זמן.

סיכום שבוע העשים הישראלי 2025
סיכום שבוע העשים הישראלי 2025 שהתקיים השנה לראשונה, בתאריכים 24–31 באוקטובר.

סיכום שבוע העשים הבינלאומי 2025
סיכום שבוע העשים הבינלאומי (National Moth Week) שהתקיים השנה בעולם וגם בישראל בתאריכים 19–27 ביולי.